7 Mayıs 2013 Salı

NİHAYET İZLEDİM



GEÇEN SENEDEN BERİ BEKLİYORDUM. YÖMETMENİ PABLO LARRAİN'İN 2008 YILINDA BAŞLADIĞI VE ŞİLİ'Yİ VE PİNOCHET YÖNETİMİNİ DÖNEMİNİ ANLATAN ÜÇLEMESİNİN SON FİLMİ "NO" 


filmin detaylarını  bu sayfadan okuyabilirsiniz

http://www.imdb.com/title/tt2059255/

ya da fransızca olarak bu sayfadan da bilgi edinebilirsiniz.

http://www.allocine.fr/film/fichefilm_gen_cfilm=197326.html


Gelelim kişisel notlara,

Filmi buraya yakın Mouans-Sartoux'daki küçük bir sinemada izledim. Yaş ortalaması hayli yüksek bir seyirci kitlesi vardı. Başta bir konuşma yapıldı.  Film, yönetmen ve filmin anlatıldığı dönemle ilgili salondaki seyirciler daha önceden bilgi sahibiydiler. 118 dakikalık uzun ve Pinochet'nin iktidarının son dönemini anlatan filmin en çarpıcı özelliği Meksikalı oyuncu Gael García Bernal'ın mükemmel oyunculuğuydu.

  

Yakışıklığını genç kızların sohbet konularına bırakalım, bu filmdeki durgun, sakin ama bir o kadar akıcı oyunculuğu beni etkiledi. Zannedersem ilk defa büyük ekranda seyrediyorum. Daha önce bazı filmlerini televizyonda izledim ama hatırladığım kadarıyla sinema ekranında ilk tanışmamız. 

1988'de geçen filmde Pinochet karşısı "No" kampanyasının başındaki genç reklamcıyı canladıran oyuncu, içindeki çocuğu oyunlarla besleyen şefkatli bir baba ve eski eşine
sadık eski koca kimliğiyle yaptığı işin etrafında odaklanan filmde hayata bir parantez açıyor. O dönemi orada yaşayanlardan daha iyi kimse bilemez. Ama film boyunca sanki oradaymışım hissini yaratan da yönetmen ve oyuncuların başarısı olsa gerek . Bunun yanı sıra dönem filmi olmasından ötürü tarihi ayrıntılarla senaryoyu bölmemesi  ve illa bir mesaj kaygısı ile yapılmış hissi vermemesi de önemli tespitlerim.

Kısaca ben bu filmi beğendim...Yönetmen ve oyuncunun diğer filmlerini de tanımak için sabırsızlanıyorum.

Bu arada film mutlaka orjinal dilinde izlenmeli. Dublajla izlendiğinde filmin büyüsü kaçacak gibi duruyor bana...

yeri gelmişken bu filmle hatırladığım bir şarkıyı paylaşayım burada,

ŞİLİ'YE ÖZGÜRLÜK


Şili'ye Özgürlük (Söz)

Yıl 1973
Ve 11 eylül persembe
Saat 13'de trt'de
Şili'de askeri darbe
Yu es ey, si ay ey, ay ti ti sab lorenz..
Arandı tarandı bulundu pinose
Pinose'nin bıyığı daglıs
Briyantinliydi saçları
Çarpısıyordu son resminde
Salvatore allende

Tüm dünyada ozaman
Tek ülkeydi Şili
Kendi kaderini çizebilmis
Demokratik bir Şili


devamı ve bulunduğu albüm detayları bu sayfada...


http://www.bulutsuzluk.com/Icerik.asp?s=icerik&id=14

dinlemek bana iyi geldi....





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder